måndag 7 december 2009

Grejar med grejorna!!

I Lördags, den 5/12 sov vi i huset för första gången. Vilken känsla!
Vi firade givetvis med lite skumpa när vi skulle lägga oss.

Ikväll klockan 19:40 började jag plantera våra balkongblommor från lägenheten. Blommorna planterade jag i en zinkbalja från tidigt 50-tal. Baljan har min pappa badat i när han var barn. Kul att kunna använda den på ett fint sätt...återstår och se vad pappa säger..*ler*


...Medan jag planterade höll Hjärtat på att montera upp Billy Bokhylla! Det färdiga resultatet får ni se snart...det skall bli ett vitrinskåp med belysning.



Jag har även hunnit pynta huset med liiiiite julsaker...Här kommer en bild på mina hemmamålade grisar i trä. Jag satte dem i ytterdörren. Fint?




Och ikväll kom mina föräldrar och mammas kusin från Roskilde/Danmark på besök. De hade varit på gårdsbutiken i Viby (utanför Kristianstad) och hittat detta UNDERBARA lilla hus som fick sin plats i köket. TACK




Jaha..jag lyckades handla två adventsstjärnor på rean. Skall bara fixa en ny glödlampa till den ena, har energilampa i den till vänster och en "förbjuden" i den högra.. Lyser olika sken. Som JAG stör mig på *kvinnligt bekymmer*.



Medans jag började städa ut lägenheten (BLÄÄÄ) satte Marcus upp den fina hatthylla. Perfekt!



Och vår lilla tomte "Hasse" har flyttat in vid spisen.



"Åhhh..har matte köpt en matta till miiiiig" säger Sixten. Vi har letat efter en trasmatta att ha vid vasken (så att inte vatten kommer på golvet). Idag körde jag till en affär i Bromölla som heter Markislagret. Tadaaa! en matta! Tur att även katten gillade den.



I Lördags monterade Marcus upp "Hemnes" byrån. Så ÄNTLIGEN skall vi båda få plats med våra kläder. I lägenheten var det trångt.


Vår fina "Hemnes" säng och sängbord blev snyggt till fondväggen. Blev precis som vi hade tänkt oss. Vi har också köpt nya sängkläder och kuddar. Våra madrasser var fina så de behöll vi.Det känns nästan som om vi sover på ett hotell...lyxig känsla! När vi var på Ikea i Malmö blev jag kär i den stora krokodilen..så han fick följa med oss hem!



Här är byrån på G




Och i lördags när vi höll på att flytta in i huset kom "grabbarna" som skulle fixa vår blivande trädgård. Vi hade en JÄTTEHÖG med matgjord på baksidan av tomten. De körde ut högar överallt och sedan jämnde de ut det snyggt. Skönt att få det gjort. Vi har planerat (tänkt) att till våren lägga sten runt garageuppfarten och runt huset. Lagom till NÄSTA höst skall vi sätta gräs. (om vi nu kan vänta tills dess...*ler*)




En jordhög...








Det gick undan! på ca 2 timmar var de klara.
















3 kommentarer:

  1. Jord ser så lätt ut när man en grävmaskin håller på, en skopa där o en skopa där och så klart. En själv hade ju haft rygg skott efter ett par dagar utan att kommit halvvägs!!

    SvaraRadera
  2. Hej på er!

    Vi är i farten med att välja huslev och har LB-hus som en favorit. Vilket totalbetyg ger ni LB-hus på en 5-gradig skala?

    Ser fint ut på bilderna!

    M v h
    Benny

    SvaraRadera
  3. Ika: Jaa du skulle ha sett! det gick UNDAN! vi sa ändå det att TUR man inte gör detta förhand! hade ju tagit en vecka minst!

    Anonym:Vi är fortfarande MYCKET nöjda så NU är det en stark 5:a... :-)

    SvaraRadera