tisdag 29 december 2009

Trasigt vattenlås....

Igår när jag kom hem från jobbet upptäckte jag att det inte stod rätt till i köket. Det var vatten på golvet. Det visade sig att packningen inte hade varit tät under diskhon, Vi har inte märkt något direkt, ibland har det varit vatten i soptunnan men inga större mängder. Det har droppat sakta under tre veckor. Men igår nästan sprutade det vatten. LB-hus kom idag och tittade på "skadan". De kom med förklaringen att vi har antagligen använt för "varmt" vatten de första gångerna vi använt kökskranen...hmmm. Det tror inte jag på, utan mera som felmonterat. Rörmokaren lagade vattenlåset så nu kan vi använda diskhon igen. (bäst att inte använda för varmt vatten igen då *blink*)
Det var den svarta packningen på vattenlåset som var trasigt.


...och eftersom det har droppat sakta i ca tre veckor har det kommit vatten under sockeln och lite av träfaneren har "rest" sig. Inget man ser om man inte lägger sig på golvet.. men ändå! *irriterad*

Det har även kommit vatten under golvsockeln, för
hoppningsvis inte mycket. LB-hus skall komma och titta efter helgerna. Antagligen har golvvärmen gjort att det har torkat upp. Men lika bra att undersöka det!
Efter ett oroligt dygn kan jag fortsätta och drömma om lite inredning...



....till exempel drömmer jag just nu om ett soffbord! eftrsom vi har börjat köpa vita möbler så spanar jag efter ett vitt bord. Hittade detta på IKEA. Snyggt, och litet som jag vill ha! Mycket smart att kunna sätta det lilla bordet under det stora! Me like! *drömmer*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar