onsdag 13 januari 2010

Dagens pyssel!

Igår började mitt pyssel..och avslutades idag! Min kompis Martina (mammarussin) har gjort underbara skålar av virkade dukar..och Martina myntade ett begrepp "sno stilen" och det gjorde jag :-)
Jag traskade hem till mamma och blinkade med ögonen. Vips fick jag en hel hög med dukar!
Jätte enkelt att göra! Man blandar trälim och lite vatten. doppar duken i "smeten" och lägger på en plastbunke som är inplastad. Sedan är det bara att vänta!
...Lite trälim och vatten



..lägg duken på bunken och "vips" har du en söt liten skål!


..och tänkte visa lite hur det ser ut när jag bloggar..vår honkatt Maja är väääääldigt "mattig" och skall HELST ligga på mig/skrivbordet/datorn när jag bloggar. Visst är hon fin?










2 kommentarer:

  1. Hi hi du är för go! Bra att du snodde stilen, snyggt blev det med!

    KRAMIS

    SvaraRadera
  2. Hej

    Maja ser ut att trivas , vilken ställning. I går var vi på EKO hallen och införskaffade de fina ljuslyktorna. Än en gång tack för tipset / Ann

    SvaraRadera