tisdag 22 september 2009

På spaning i Ivetofta...

Igår (måndag) och idag har vi spanat kring och i huset..vad vi LÄNGTAR! Det går i ett rasande tempo inomhus. Idag när jag cyklade ner innan jag skulle jobba pratade jag och Marcus med målaren och kakelsättaren. Målaren höll på att spackla väggar, sätta upp väv på väggarna i grovköket, och på lilla toaletten. Han har även målat väven och tak. Kakelsättaren förberedde kaklingen av badrummet. Han väntade på kaklet, det skall komma imorgon. Så på torsdag börjar han förhoppningsvis kakla. :-)
Idag målade Marcus och mina föräldrar KLART GRUNDMÅLNINGEN! vilka PÄRLOR!! så nu är carporten och uterummet färdigmålade! UNDERBAR känsla.

Titta vad duktiga de har varit! Snyggt!


Tadaaaa!! Mamma slet med att måla uterummet klart.





När jag var inne i huset tog jag lite bilder.. här kommer de! Överst på bilden ser man reglaget till golvvärmen som sitter i klädkammaren.




Bara klinker kvar i grovköket. Snyggt och fräscht med vit väv.







Badrummet.


Vit väv på lilla toaletten.
Fortsättning följer..... :-)








2 kommentarer:

  1. Hej hej....Så fint ni får det! När flyttar ni in??
    Nu ska jag kolla vidare i bloggen!!!

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  2. Vi har fått på papper av LB-hus att den 18 dec kommer vi att få nycklen till huset! som vi längtar! Mvh Carolina

    SvaraRadera