onsdag 7 juli 2010

Dadelpalmer!


Min kollega Monica berättade igår att Växthuset i Kristianstad hade REA (rea tycker vi om !) Hon hade varit inne och köpt två dadelpalmer till sig själv. Hon hade även lagt undan en tills idag... Jag blinkade lite snällt och bad henne att köpa två till oss också. Efter jobbet körde hon in och hämtade dem! Så snällt av henne! Jag har ingen bil på "dagtid" då Marcus behöver den till sitt jobb i Åhus. Se så FINA de blev! Nu är det bara att hitta krukor till dem. De får stå på uteplatsen så länge, sen får de stå inne i vinterträdgården när den är klar.
Vad händer mer? Snart börjar vår semester, då är det trädgårdsarbete som gäller!
Hela vecka 28 skall jag rensa ogräs (jippi) medans Marcus och min fasters man gör ett trädäck, som skall vara anslutande till den blivande vinterträdgården. Bilder på projektet kommer givetvis! Idag fick vi föraningar om att Åhus stengård är på G. När vi kom hem låg en hög med bärlager på upparten! De var inom oss i tisdags och berättade att de KANSKE kom nu på torsdag eller fredag. Vi längtar! Om ni undrar hur det går med vårt vatten, så väntar vi fortfarande på att NIBE skall ta reda på VARFÖR vi har så mycket koppar i vattnet....
Pratade senast igår med LB-Hus, dom skulle kolla med leverantören och ringa tillbaka samma dag...Har fortfarande inte hört något så det börjar bli irriterande. Dags att gå vidare med ärendet kanske?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar