måndag 5 april 2010

Vårt Blåkulla är Ikea...

Efter att ha haft besök från Danmark hela påskhelgen åkte jag, Marcus och grannen Anna till Ikea. Vi behövde lite "smått och gott" samt spana in framtida möbelköp.
Under helgen har vi piffat med hjälp av "Danskarna", Mike grejade lite med elkabel till kökslampan, Marcus och Mike satte upp mörkläggningsgardin och en hylla. När barnen vilade så passade jag på att plantera lite blommor!
...Här ser man lite av vår fina trappa = en lastpall...

...Hittade en till gammal zinktunna i förrådet. Så nu har "badbaljan" fått sällskap! Satsar på nya fina krukor när vi lagt plattorna. Så badbaljan och zinktunnan får duga så läge!


taadaaa, ÄNTLIGEN nya ramar!!



En taklampa blev det till allrummet...


...En ny tavla vid kaminen






..och en lampa att ha på väggen i hallen. Den var svår att fotografera när den var tänd, men den är riktigt fin. Det blev ett behagligt ljus i hallen.






5 kommentarer:

  1. Hej, vad fint ni har fått det! Vi håller på att bygga ett Classic 135 och undrar vad det är för färgkod på er tapet i vardagsrummet? Vi funderar på att välja den!/Josefine

    SvaraRadera
  2. Hej Josefine!!

    Menar du den svarta tapeten med älgar på?(allrummet)
    Jag har rotat fram tapeterna (som målaren lämnade kvar) Det stod inget på baksidan på dem...så jag letade upp en liten, liten lapp som jag hade noterat "Saga nr 2423"
    Jag vet att den finns i begie bakgrund, med röda älgar. :)

    eller..ville du veta vilket nr den vita tapeten var(vadagsrummet)???
    /Carolina

    SvaraRadera
  3. Det var den vita tapeten jag tänkte på den som har ett svagt mönster/Josefine

    SvaraRadera
  4. *Ler*.... Jag har rotat i lådan bland de överblivna tapetrullarna, narturligtvis så fanns det en rulle kvar, men lappen var borta! Men jag vet att det är DECORAMA och den r en överlappnings tapet.Den var en "standard" tapet när vi valde den!
    :-)

    Carolina

    SvaraRadera
  5. Vad ni fixar och donar!!!! Gillar era fina rostavlor och byrån, så fint! Den där byrån är hur najs som helst (har ju samma!)
    KRAMIS

    SvaraRadera